Wdrożenie i rozwój systemu do zarządzania tożsamością i obiegiem wniosków dostępowych

Wdrożenie i rozwój systemu do zarządzania tożsamością i obiegiem wniosków dostępowych

[…]

Celem projektu było zautomatyzowanie obiegu wniosków dostępowych u klienta – lidera branży mediów w Polsce.

Stworzony system Access Management składa się dwóch aplikacji: Access Management oraz Identity Management. W ramach projektu wykonano analizę architektury, zainstalowano niezbędne komponenty oraz zaimplementowano model danych użytkowników w repozytorium. Następnie wdrożono procedury cyklicznego importu danych z istniejących systemów, a także integrację pomiędzy systemem obiegu wniosków a systemem zarządzania tożsamościami. Zaimplementowano moduły raportowe i obiegi wniosków dostępowych dla poszczególnych systemów.

Dla całości rozwiązania przeprowadzono testy synchronizacji, a także testy modelu danych użytkowników i procedur zabezpieczających. W rezultacie prac powstała centralna baza informacji o tożsamościach, jak również logika implementująca cykl życia tożsamości w organizacji. Przygotowano moduły integrujące rozwiązanie z kluczowymi systemami oraz portal webowy do zarządzania tożsamością. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu uporządkowano kwestię zarządzania prawami dostępu do zasobów informacyjnych oraz znacząco zmniejszył zapotrzebowanie na pracę manualną w tym obszarze.

2024-12-10

Jak system IdM PASK pomaga spełnić wymagania Rozporządzenia DORA?  

DORA (Digital Operational Resilience Act), czyli Rozporządzenie o Operacyjnej Odporności Cyfrowej to unijny akt prawny oparty na 5 filarach. Dotyczy on cyberbezpieczeństwa sektora finansowego oraz dostawców ICT (technologii informatycznych) działających na terenie UE. Regulacje te wchodzą w życie z dniem 17 stycznia 2025 r.
2024-11-14

Rodzaje licencji Jira w Atlassian Cloud 

15 lutego 2024 roku Atlassian, producent rozwiązań wspierających prace zespołów IT, zakończył świadczenie usług dla rozwiązań w wersji Jira Server, co stawia jej użytkowników przed ważną decyzją. Pozostając na serwerze, tracą dostęp do wsparcia ze strony Atlassian, nowych aktualizacji i muszą samodzielnie utrzymywać swoje narzędzia. Alternatywnie, mogą przeprowadzić migrację do wersji Cloud lub Data Center. W tym artykule szczegółowo opisujemy rodzaje i różnice w licencjach Jira Cloud.
2024-10-18

Rodzaje licencji Jira w Atlassian Data Center 

Firma Atlassian, dostarczająca narzędzia wspierające pracę zespołów IT, 15 lutego 2024 roku zakończyła świadczenie usług wsparcia dla Jira Server. Użytkownicy tego hostingu muszą teraz podjąć istotną decyzję. Jeśli pozostaną przy wersji serwerowej, utracą wsparcie techniczne od Atlassian i dostęp do nowych aktualizacji. Będą musieli samodzielnie zarządzać swoimi narzędziami. Alternatywą jest migracja do wersji Data Center lub Cloud. W tym artykule omawiamy rodzaje licencji Jira Data Center.