Robotyzacja procesów biznesowych

Robotyzacja procesów biznesowych

[…]

Dla jednego z naszych klientów, lidera branży energetycznej w Polsce, zrealizowaliśmy projekt dotyczący robotyzacji procesów biznesowych.

Zrobotyzowano 3 procesy przy wykorzystaniu 8 technologii, m.in. IBM Rational i Java. Realizacja projektu była możliwa dzięki przygotowaniu środowiska centralnego, opartego na narzędziu Jenkins, które odpowiada za zarządzanie uruchomieniami robotów. Jenkins pełni funkcję interfejsu graficznego i jest dostępny w formie aplikacji webowej z poziomu każdej przeglądarki. W ramach projektu opracowano koncepcję rozwiązania, a także przygotowano środowisko deweloperskie do implementacji i środowisko centralne do uruchamiania zrobotyzowanych procesów.

Przeanalizowano procesy pod kątem robotyzacji, a następnie zaimplementowano automatyzację procesów. Opracowano i wdrożono algorytmy ujednolicające dane w systemach biorących udział w procesach oraz przeprowadzono implementację rozbudowanego modułu raportowania. Roboty wykonują czynności związane z procesami biznesowymi obsługi klientów w zakresie sprzedaży energii.

2024-07-16

Czy IT lubi się ze sportem?

Przez lata utarło się przekonanie, że specjalista IT swój wolny czas najchętniej spędza, grając w szachy albo e-sporty, czyli np. gry sportowe czy zręcznościowe strzelanki na konsoli. Ten stereotyp jest bardzo odległy od współczesnych realiów, w jakich żyją przedstawiciele branży IT. Świadomi negatywnego wpływu pracy przed komputerem dbają o zdrowie i prowadzą aktywny tryb życia. Potwierdzają to badania, a także nasze obserwacje osób z zespołu Uniteam.
2024-06-12

Optymalizacja onboardingu i offboardingu pracownika: najlepsze praktyki zarządzania dostępami w firmie

W każdej firmie funkcjonuje tzw. cykl życia pracownika. Składa się on z kilku kluczowych etapów, ale w kontekście zwinności działania firmy oraz bezpieczeństwa danych szczególnie istotne są dwa: onboarding, czyli rozpoczęcie pracy w organizacji, oraz offboarding, związany z zakończeniem współpracy.
2024-05-10

Wytworzenie w Jira procesu akceptacji raportów czasu pracy

Projekt został zrealizowany w odpowiedzi na potrzeby klienta z branży telekomunikacyjnej. Firma T-Mobile posiadała rozbudowaną i zróżnicowaną strukturę IT. Klient korzystał z różnych form zatrudnienia pracowników od umów o pracę, przez umowy B2B, po współpracę z firmami outsourcingowymi. Struktura organizacyjna klienta opierała się na zespołach dziedzinowych, tzw. tribe'ach, takich jak analitycy czy developerzy. Członkowie zespołów dziedzinowych angażowani byli nie tylko w wewnętrzne, ale i w zewnętrzne projekty, często kilka w jednym czasie. W ten sposób tworzono oddzielne zespoły projektowe z dodatkową hierarchią zlecania i odbierania prac.