Proof of Concept – automatyzacja deploymentu i provisioningu środowisk

Proof of Concept – automatyzacja deploymentu i provisioningu środowisk

[…]

Projekt typu Proof of Concept, realizowany w branży finansowej, którego celem było umożliwienie dynamicznego powoływania środowisk dla aplikacji bankowych.

W ramach prac przeprowadzono automatyzację deploymentu jednej z aplikacji klienta, wykorzystywanej do bankowości internetowej. Automatyzację wdrożono przy użyciu IBM UrbanCode Deploy. Następnie zautomatyzowano tworzenie środowiska aplikacyjnego przy pomocy IBM UrbanCode Deploy i Blueprint, uwzględniając tworzenie 'w locie’ wirtualnej maszyny – OS i Red Hat Enterprise Linux na architekturze IBM Power8, z wykorzystaniem technologii OpenStack, provisioning middleware – WebSphere Application Server i konfigurację serwera webowego Microsoft IIS. W rezultacie projektu spełniono wszystkie przyjęte przez klienta założenia.

2024-07-16

Czy IT lubi się ze sportem?

Przez lata utarło się przekonanie, że specjalista IT swój wolny czas najchętniej spędza, grając w szachy albo e-sporty, czyli np. gry sportowe czy zręcznościowe strzelanki na konsoli. Ten stereotyp jest bardzo odległy od współczesnych realiów, w jakich żyją przedstawiciele branży IT. Świadomi negatywnego wpływu pracy przed komputerem dbają o zdrowie i prowadzą aktywny tryb życia. Potwierdzają to badania, a także nasze obserwacje osób z zespołu Uniteam.
2024-06-12

Optymalizacja onboardingu i offboardingu pracownika: najlepsze praktyki zarządzania dostępami w firmie

W każdej firmie funkcjonuje tzw. cykl życia pracownika. Składa się on z kilku kluczowych etapów, ale w kontekście zwinności działania firmy oraz bezpieczeństwa danych szczególnie istotne są dwa: onboarding, czyli rozpoczęcie pracy w organizacji, oraz offboarding, związany z zakończeniem współpracy.
2024-05-10

Wytworzenie w Jira procesu akceptacji raportów czasu pracy

Projekt został zrealizowany w odpowiedzi na potrzeby klienta z branży telekomunikacyjnej. Firma T-Mobile posiadała rozbudowaną i zróżnicowaną strukturę IT. Klient korzystał z różnych form zatrudnienia pracowników od umów o pracę, przez umowy B2B, po współpracę z firmami outsourcingowymi. Struktura organizacyjna klienta opierała się na zespołach dziedzinowych, tzw. tribe'ach, takich jak analitycy czy developerzy. Członkowie zespołów dziedzinowych angażowani byli nie tylko w wewnętrzne, ale i w zewnętrzne projekty, często kilka w jednym czasie. W ten sposób tworzono oddzielne zespoły projektowe z dodatkową hierarchią zlecania i odbierania prac.