D&D – Development & Delivery

D&D – Development & Delivery

[…]

Projekt realizujemy dla naszego klienta, lidera branży mediów w Polsce. Jego celem jest kompleksowe usprawnienie procesów związanych z wytwarzaniem i dostarczaniem oprogramowania w organizacji na wszystkich etapach pracy działu IT.

Kluczową rolę w tym wdrożeniu odgrywa oprogramowanie Atlassian, a w szczególności Jira, na której oparte zostało zarządzanie wdrażanymi procesami. Podstawowe funkcjonalności tego oprogramowania rozbudowano o dodatkowe pluginy (np. XRay), umożliwiające m. in. zarządzanie procesem testowania oprogramowania.

Dzięki szeroko zastosowanej integracji docelowo ma być możliwe zarządzanie release’ami z poziomu Jira. Prace projektowe wciąż trwają, a w najbliższym czasie będą dotyczyły m.in takich zagadnień jak provisioning środowisk oraz konfiguracja middleware.

2024-07-16

Czy IT lubi się ze sportem?

Przez lata utarło się przekonanie, że specjalista IT swój wolny czas najchętniej spędza, grając w szachy albo e-sporty, czyli np. gry sportowe czy zręcznościowe strzelanki na konsoli. Ten stereotyp jest bardzo odległy od współczesnych realiów, w jakich żyją przedstawiciele branży IT. Świadomi negatywnego wpływu pracy przed komputerem dbają o zdrowie i prowadzą aktywny tryb życia. Potwierdzają to badania, a także nasze obserwacje osób z zespołu Uniteam.
2024-06-12

Optymalizacja onboardingu i offboardingu pracownika: najlepsze praktyki zarządzania dostępami w firmie

W każdej firmie funkcjonuje tzw. cykl życia pracownika. Składa się on z kilku kluczowych etapów, ale w kontekście zwinności działania firmy oraz bezpieczeństwa danych szczególnie istotne są dwa: onboarding, czyli rozpoczęcie pracy w organizacji, oraz offboarding, związany z zakończeniem współpracy.
2024-05-10

Wytworzenie w Jira procesu akceptacji raportów czasu pracy

Projekt został zrealizowany w odpowiedzi na potrzeby klienta z branży telekomunikacyjnej. Firma T-Mobile posiadała rozbudowaną i zróżnicowaną strukturę IT. Klient korzystał z różnych form zatrudnienia pracowników od umów o pracę, przez umowy B2B, po współpracę z firmami outsourcingowymi. Struktura organizacyjna klienta opierała się na zespołach dziedzinowych, tzw. tribe'ach, takich jak analitycy czy developerzy. Członkowie zespołów dziedzinowych angażowani byli nie tylko w wewnętrzne, ale i w zewnętrzne projekty, często kilka w jednym czasie. W ten sposób tworzono oddzielne zespoły projektowe z dodatkową hierarchią zlecania i odbierania prac.