Analiza i wdrożenie Procesu Release Management

Analiza i wdrożenie Procesu Release Management

[…]

Projekt zrealizowano dla klienta z branży mediów. Jego celem była realizacja inicjatyw, które zidentyfikowano w ramach przeprowadzonego uprzednio assessmentu. Ich uruchomienie umożliwiło wdrożenie inicjalnego procesu Release Management.

W ramach projektu przeanalizowano stan wyjściowy, a także wyróżniono role i zadania w procesie Release Management. Następnie przypisano do ról odpowiednie osoby, natomiast dla zadań ustalono warunki wejściowe i produkty wyjściowe. Wzięto pod uwagę wszelkie zależności między zadaniami, a także miejsca integracji procesu z projektami RFC i CHR. Po zamodelowaniu procesu Release Management określono zmiany, jakie należy wprowadzić we wspomnianych projektach. Całość procesu Release Management zaprezentowano i przekazano do finalnej akceptacji Zespołowi Klienta.

2024-07-16

Czy IT lubi się ze sportem?

Przez lata utarło się przekonanie, że specjalista IT swój wolny czas najchętniej spędza, grając w szachy albo e-sporty, czyli np. gry sportowe czy zręcznościowe strzelanki na konsoli. Ten stereotyp jest bardzo odległy od współczesnych realiów, w jakich żyją przedstawiciele branży IT. Świadomi negatywnego wpływu pracy przed komputerem dbają o zdrowie i prowadzą aktywny tryb życia. Potwierdzają to badania, a także nasze obserwacje osób z zespołu Uniteam.
2024-06-12

Optymalizacja onboardingu i offboardingu pracownika: najlepsze praktyki zarządzania dostępami w firmie

W każdej firmie funkcjonuje tzw. cykl życia pracownika. Składa się on z kilku kluczowych etapów, ale w kontekście zwinności działania firmy oraz bezpieczeństwa danych szczególnie istotne są dwa: onboarding, czyli rozpoczęcie pracy w organizacji, oraz offboarding, związany z zakończeniem współpracy.
2024-05-10

Wytworzenie w Jira procesu akceptacji raportów czasu pracy

Projekt został zrealizowany w odpowiedzi na potrzeby klienta z branży telekomunikacyjnej. Firma T-Mobile posiadała rozbudowaną i zróżnicowaną strukturę IT. Klient korzystał z różnych form zatrudnienia pracowników od umów o pracę, przez umowy B2B, po współpracę z firmami outsourcingowymi. Struktura organizacyjna klienta opierała się na zespołach dziedzinowych, tzw. tribe'ach, takich jak analitycy czy developerzy. Członkowie zespołów dziedzinowych angażowani byli nie tylko w wewnętrzne, ale i w zewnętrzne projekty, często kilka w jednym czasie. W ten sposób tworzono oddzielne zespoły projektowe z dodatkową hierarchią zlecania i odbierania prac.