Automatyzacja testów aplikacji ewidencjonującej wykorzystanie materiałów podlegających prawom autorskim

Automatyzacja testów aplikacji ewidencjonującej wykorzystanie materiałów podlegających prawom autorskim

[…]

Projekt zrealizowano dla naszego klienta, lidera branży mediów w Polsce. Zautomatyzowano testy aplikacji webowej, która odpowiada za tworzenie ewidencji wykorzystanych materiałów podlegających prawom autorskim.

W rezultacie projektu dostarczono interfejs programistyczny, który pozwala na tworzenie złożonych scenariuszy testowych. Opracowano również interfejs graficzny, służący sterowaniu przebiegiem przygotowanych scenariuszy testowych. Zautomatyzowano 21 modułów aplikacji i 72 scenariusze testowe funkcjonalne.

Rozwiązanie zaimplementowano w całości w języku Groovy oraz w oparciu o bibliotekę Geb. Czas trwania testów automatycznych to niecałe 3h.

2024-07-16

Czy IT lubi się ze sportem?

Przez lata utarło się przekonanie, że specjalista IT swój wolny czas najchętniej spędza, grając w szachy albo e-sporty, czyli np. gry sportowe czy zręcznościowe strzelanki na konsoli. Ten stereotyp jest bardzo odległy od współczesnych realiów, w jakich żyją przedstawiciele branży IT. Świadomi negatywnego wpływu pracy przed komputerem dbają o zdrowie i prowadzą aktywny tryb życia. Potwierdzają to badania, a także nasze obserwacje osób z zespołu Uniteam.
2024-06-12

Optymalizacja onboardingu i offboardingu pracownika: najlepsze praktyki zarządzania dostępami w firmie

W każdej firmie funkcjonuje tzw. cykl życia pracownika. Składa się on z kilku kluczowych etapów, ale w kontekście zwinności działania firmy oraz bezpieczeństwa danych szczególnie istotne są dwa: onboarding, czyli rozpoczęcie pracy w organizacji, oraz offboarding, związany z zakończeniem współpracy.
2024-05-10

Wytworzenie w Jira procesu akceptacji raportów czasu pracy

Projekt został zrealizowany w odpowiedzi na potrzeby klienta z branży telekomunikacyjnej. Firma T-Mobile posiadała rozbudowaną i zróżnicowaną strukturę IT. Klient korzystał z różnych form zatrudnienia pracowników od umów o pracę, przez umowy B2B, po współpracę z firmami outsourcingowymi. Struktura organizacyjna klienta opierała się na zespołach dziedzinowych, tzw. tribe'ach, takich jak analitycy czy developerzy. Członkowie zespołów dziedzinowych angażowani byli nie tylko w wewnętrzne, ale i w zewnętrzne projekty, często kilka w jednym czasie. W ten sposób tworzono oddzielne zespoły projektowe z dodatkową hierarchią zlecania i odbierania prac.