State of DevOps – raport PuppetLabs

State of DevOps – raport PuppetLabs

[…]

W roku 2015 nasz partner technologiczny, PuppetLabs, przeprowadził badanie „State od DevOps”, mające na celu zdiagnozowanie poziomu świadomości praktyk DevOps w światowych organizacjach. DevOps jest innowacyjnym podejściem do prowadzenia projektów IT, które przynosi szereg korzyści, m.in. znaczne oszczędności oraz skrócenie czasu wdrażania zmian w oprogramowaniu i weryfikowania poprawności tych zmian. W rezultacie produkt szybciej trafia na rynek, a firma zyskuje przewagę konkurencyjną.

 

 

Badanie wykazało, że aż 19% firm na świecie połączyło już działy operacyjny i rozwoju w jeden departament DevOps. Raport wypełniło 4’976 ankietowanych na całym świecie.

 

Raport obala mit konieczności dokonywania wyboru między szybkością i niezawodnością dostarczanych usług. Okazało się, że organizacje stosujące dobre praktyki DevOps wdrażają kod 30 razy częściej i aż 200 razy szybciej. Organizacje te odnotowują również 60 procent mniej awarii w tym obszarze.

 

Jednym z celów raportu było zrozumienie poziomu i rodzaju inwestycji w DevOps wprowadzanych w organizacji oraz które z tych działań były bezpośrednio związane z sukcesem.

 

Zapraszamy do zapoznania się z raportem!

Możliwość pobrania dostępna tutaj: Raport State of DevOps – PuppetLabs

2024-07-16

Czy IT lubi się ze sportem?

Przez lata utarło się przekonanie, że specjalista IT swój wolny czas najchętniej spędza, grając w szachy albo e-sporty, czyli np. gry sportowe czy zręcznościowe strzelanki na konsoli. Ten stereotyp jest bardzo odległy od współczesnych realiów, w jakich żyją przedstawiciele branży IT. Świadomi negatywnego wpływu pracy przed komputerem dbają o zdrowie i prowadzą aktywny tryb życia. Potwierdzają to badania, a także nasze obserwacje osób z zespołu Uniteam.
2024-06-12

Optymalizacja onboardingu i offboardingu pracownika: najlepsze praktyki zarządzania dostępami w firmie

W każdej firmie funkcjonuje tzw. cykl życia pracownika. Składa się on z kilku kluczowych etapów, ale w kontekście zwinności działania firmy oraz bezpieczeństwa danych szczególnie istotne są dwa: onboarding, czyli rozpoczęcie pracy w organizacji, oraz offboarding, związany z zakończeniem współpracy.
2024-05-10

Wytworzenie w Jira procesu akceptacji raportów czasu pracy

Projekt został zrealizowany w odpowiedzi na potrzeby klienta z branży telekomunikacyjnej. Firma T-Mobile posiadała rozbudowaną i zróżnicowaną strukturę IT. Klient korzystał z różnych form zatrudnienia pracowników od umów o pracę, przez umowy B2B, po współpracę z firmami outsourcingowymi. Struktura organizacyjna klienta opierała się na zespołach dziedzinowych, tzw. tribe'ach, takich jak analitycy czy developerzy. Członkowie zespołów dziedzinowych angażowani byli nie tylko w wewnętrzne, ale i w zewnętrzne projekty, często kilka w jednym czasie. W ten sposób tworzono oddzielne zespoły projektowe z dodatkową hierarchią zlecania i odbierania prac.