Dofinansowanie NFZ na wsparcie cyberbezpieczeństwa w placówkach medycznych

Dofinansowanie NFZ na wsparcie cyberbezpieczeństwa w placówkach medycznych

[…]

NFZ uruchomił dodatkowe wsparcie finansowe dla szpitali przeznaczone na podniesienie poziomu bezpieczeństwa systemów informatycznych. Możliwa kwota dofinansowania to nawet 900 tys. zł.

W ostatnim czasie przypadki naruszenia cyberbezpieczeństwa placówek medycznych występują coraz częściej, stając się poważnym zagrożeniem dla infrastruktury informatycznej i przechowywanych w niej danych. W grupie najwyższego ryzyka są w szczególności szpitale, w których atak hakerski może spowodować poważne zakłócenia w codziennym funkcjonowaniu.

Ze względu na te okoliczności, NFZ zdecydował o uruchomieniu dodatkowej puli wsparcia finansowego dla placówek medycznych, z przeznaczeniem na podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa systemów informatycznych. Chętne jednostki mają szansę pozyskać nawet 900 tys. zł dofinansowania, a środki na ten cel pochodzą z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.

W ramach dofinansowania szpitale mogę zakupić i wdrożyć systemy teleinformatyczne oraz sfinansować związane z nimi usługi dotyczące podniesienia poziomu cyberbezpieczeństwa, ale nie uwzględnia to samej informatyzacji placówek.

O to dodatkowe wsparcie finansowe ubiegać się mogą szpitale realizujące świadczenia w ramach leczenia szpitalnego, rehabilitacji leczniczej, lecznictwa uzdrowiskowego oraz opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień. Wartość dofinansowania jest uzależniona od wysokości kontraktu danej placówki z NFZ.

Warto zwrócić uwagę, że chodzi nie tylko o zabezpieczenie danych osobowych pacjentów, ale m.in. również o kontrolę dostępu do wykorzystywanych w szpitalu systemów informatycznych. Brak zabezpieczeń w zakresie kontroli dostępu administracyjnego i zarządzania uprawnieniami do systemów może prowadzić do wycieku danych i innych incydentów.

Dostępne na rynku systemy kontroli dostępu administracyjnego i zarządzania uprawnieniami na rynku w większości są drogie, skomplikowane i nierzadko wymagają czasochłonnego wdrożenia. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku systemu PASK – to lekka aplikacja umożliwiająca kompleksową kontrolę dostępu do zasobów informatycznych i zarządzanie uprawnieniami, która nie wymaga skomplikowanego wdrożenia i ma optymalny zestaw funkcjonalności, bez zbędnych dodatków. PASK wyróżnia się prostym, procesem instalacji i konfiguracji oraz intuicyjnym interfejsem.

Model licencjonowania został przygotowany w taki sposób, aby był zrozumiały, a koszt łatwy do obliczenia. Nie musisz być specjalistą od tego typu systemów — będziesz mógł pracować z naszą aplikacją zaraz po wdrożeniu.

PASK daje jasny obraz tego, kto, kiedy i do czego ma dostęp. Dba o bezpieczeństwo danych przechowywanych w systemach i innych zasobach informatycznych. Naszym celem było uproszczenie procesów kontroli dostępu administracyjnego i zarządzania uprawnieniami oraz stworzenie produktu dostępnego nie tylko dla największych organizacji.

2024-05-10

Wytworzenie w Jira procesu akceptacji raportów czasu pracy

Projekt został zrealizowany w odpowiedzi na potrzeby klienta z branży telekomunikacyjnej. Firma T-Mobile posiadała rozbudowaną i zróżnicowaną strukturę IT. Klient korzystał z różnych form zatrudnienia pracowników od umów o pracę, przez umowy B2B, po współpracę z firmami outsourcingowymi. Struktura organizacyjna klienta opierała się na zespołach dziedzinowych, tzw. tribe'ach, takich jak analitycy czy developerzy. Członkowie zespołów dziedzinowych angażowani byli nie tylko w wewnętrzne, ale i w zewnętrzne projekty, często kilka w jednym czasie. W ten sposób tworzono oddzielne zespoły projektowe z dodatkową hierarchią zlecania i odbierania prac. 
2024-05-10

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” – Wdrożenie usprawnień w zarządzaniu projektami i inicjatywami 

Głównym wyzwaniem dla TUW „TUW” była konieczność zbudowania wsparcia narzędziowego, które zapewniłoby pełną audytowalność działań w procesie wyboru tematów do realizacji i zarządzania nimi.  
2024-05-10

Wdrożenie systemu IdM PASK w PayPo  

Systemowe zarządzanie dostępem (z ang. access management) to kluczowy obszar, na który muszą zwrócić uwagę organizacje z branży technologii finansowych, takie jak PayPo. Firmy przetwarzające dane osobowe pracowników, kontrahentów i klientów muszą zagwarantować, że ich technologie zarządzania tożsamością i dostępem zapewniają odpowiedni poziom ochrony. Takie zadanie jest niezwykle trudne lub wręcz niemożliwe do realizacji bez odpowiednich narzędzi IdM/IAM. 
Dofinansowanie NFZ na wsparcie cyberbezpieczeństwa w placówkach medycznych
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na naszą Politykę ochrony danych.
Czytaj więcej