parallax background

Migracja produktów Atlassian

Pozwól nam przeprowadzić twoją migrację produktów Atlassian

Atlassian kończy świadczyć wsparcie dla licencji w wersji Server 15 lutego 2024. Ta wersja jest najbardziej popularna w Polsce. Klienci mają kilka możliwości do dyspozycji, my pomożemy Ci w wyborze tej najlepszej.

Analiza przedmigracyjna

Jeśli planujesz przenieść swój system na nowe środowisko lub zmodernizować go, nasza firma oferuje profesjonalną analizę przedmigracyjną. Nasz zespół doświadczonych specjalistów pomoże Ci dokładnie zbadać istniejący system i opracować plan działania, aby przenieść go na nowe środowisko bez przestojów w pracy lub błędów.

Analiza przedmigracyjna systemu jest procesem, który pozwala na dokładne sprawdzenie istniejącego systemu i określenie, jakie kroki trzeba podjąć, aby przenieść go na nowe środowisko. Dzięki analizie przedmigracyjnej można zidentyfikować wszelkie potencjalne problemy i przygotować skuteczny plan działania, aby migracja przebiegła sprawnie i bez żadnych niespodzianek. Analiza przedmigracyjna może również pomóc w określeniu, jakie dodatkowe funkcjonalności należy dodać do nowego systemu, aby spełnić wymagania użytkowników i zapewnić im lepszą jakość obsługi.

Korzyści

  • Ograniczenie pracochłonności migracji
  • Znana cena Fixed Price za przeprowadzenie migracji
  • Harmonogram - weryfikacja z planami wewnętrznymi firmy
  • Weryfikujemy kwestie funkcjonalności, czy niektóre pluginy/konfiguracje trzeba zastąpić lub z nich zrezygnować

Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.

Możliwości migracji

Atlassian Cloud to zestaw narzędzi do współpracy i zarządzania projektami, które są dostępne w chmurze i oferowane przez firmę Atlassian. Narzędzia te są dostępne poprzez przeglądarki internetowe i aplikacje mobilne i mogą być używane przez zespoły dowolnej wielkości w dowolnym miejscu.

Atlassian Data Center to wersja narzędzi współpracy i zarządzania projektami od Atlassiana, która jest przeznaczona dla dużych organizacji i klientów enterprise. Oferuje ona wszystkie funkcje i możliwości wersji chmurowej narzędzi, ale jest hostowana na serwerach klienta, a nie w chmurze. 

Atlassian Cloud jest łatwiejszy w użyciu i dostępny dla wszystkich zespołów, niezależnie od wielkości i lokalizacji, podczas gdy Atlassian Data Center jest bardziej dedykowany dla dużych organizacji i oferuje dodatkowe funkcje zapewniające bezpieczeństwo, wydajność i skalowalność.

Agile Develompent

Daj deweloperom więcej czasu na zadania rozwijające Twój biznes

 

Przejście na Cloud

Migracja z Server na Cloud. Najistotniejszą kwestią jest zbadanie ryzyka migracji oraz sprawdzenie, czy jest ona w ogóle możliwa.

Czynniki wpływające na proces migracji:

  • pluginy - nie wszystkie występują w wersji Cloud i da się je zastąpić
  • custom development
  • ilość skryptów i informacja jakie funkcjonalności dostarczają
  • integracje z narzędziami trzecimi
  • skrypty w ScriptRunner - oszacowanie możliwości przeniesienia do Jira Automation

Przejście na Data Center

Podpięcięcie nowych licencji i wykonanie upgradu do najnowszej wersji (z pomocą lub bez pomocy Uniteam). Najistotniejszą kwestią jest zbadanie ryzyka migracji.

Czynniki wpływające na proces migracji:

  • ilość skryptów
  • custom development
  • posiadane pluginy
  • krytyczność systemu w organizacji
  • wersja Jiry
  • czy Klient posiada środowisko testowe i czy jest aktualne względem produkcyjnego

W zależności od złożoności systemu oferujemy

Dostarczenie licencji

Dzięki licencji dostarczonej przez Uniteam klient może samodzielnie przeprowadzić migrację systemu.

Przeprowadzenie migracji przez Uniteam

W bardziej skomplikowanych przypadkach Uniteam oferuje kilka wariantów przeprowadzenia migracji.

Nasze doświadczenie

Od kilku lat współpracujemy z jednym z największych banków w Polsce, który posiada duży dział IT. Jira jest tam wykorzystywana na szeroką skalę, a instancja z roku na rok systematycznie się rozrasta. W ostatnich latach powstały krytyczne procesy wytwarzania oprogramowania oparte na tym narzędziu, zatem sama Jira stała się aplikacją krytyczną dla działania banku i konieczne stało się wzięcie jej „pod lupę”. Klient potrzebował wysokiej dostępności i wydajności, które zapewniają większą niezawodność krytycznych procesów. Klient zdecydował się na migrację instancji do Data Center.

 

Kluczowe aspekty migracji

Jeśli organizacja korzysta ze dedykowanych systemów, które są zintegrowane z Jira, to po migracji do Data Center mogą wystąpić zakłócenia. Customowa aplikacja może np. funkcjonować w oparciu o własny serwer starszej generacji i przeniesienie jej na wydajniejszą infrastrukturę będzie koniecznością, jeśli integracja z Jira ma działać bez zarzutu.
Atlassian przygotował szereg rekomendacji w zakresie infrastruktury informatycznej wymaganej dla Jira Data Center. Te wytyczne nie zawsze przewidują wszystkie warianty konfiguracji, szczególnie w organizacjach korzystających z systemów enterprise na szeroką skalę. To wymaga dodatkowych konsultacji z dostawcą, a co za tym idzie — większej ilości czasu poświęconego na migrację.
Migracja do Data Center bez podniesienia wersji Jira do odpowiedniego poziomu nie będzie możliwe. Warto zatem sprawdzić, z jakiej wersji korzystamy obecnie i w razie potrzeby uwzględnić dodatkowe zaangażowanie przy planowaniu prac projektowych.
Oprócz kwestii uzgodnienia wersji aplikacji Jira samej w sobie, należy pamiętać o wykorzystywanych rozszerzeniach. Po migracji do Data Center może okazać się, że aktualizacji wymagają również wtyczki. Oznacza to, że konieczne może być skonfigurowanie ich od nowa lub też rozwiązania przygotowane w oparciu o te pluginy mogą wymagać przebudowy.

Kalendarz zmian w licencjonowaniu produktów Atlassian

Data graniczna Zdarzenie
2021.02.02

Koniec sprzedaży NOWYCH licencji Atlassian, zakończenie opracowywania nowych funkcji dla tej linii produktów

2021.02.02

Koniec przyjmowania nowych aplikacji dla wersji Server w sklepie Atlassian Marketplace

2022.02.15

Zamknięcie możliwości zmiany liczby użytkowników (upgrade i downgrade) dla licencji serwerowych

2023.02.15

Wycofanie ze sprzedaży nowych pluginów dla istniejących licencji (przedłużenia licencji maksymalnie do 2024.02.15)

2024.02.15

Koniec wsparcia technicznego produktów Atlassian

Skontaktuj się z nami

Kamila Ciepielewska
tel. +48 664 460 024
e-mail: kamila.ciepielewska@uniteam.pl