Oferta

Zespół

Bartłomiej Gac
Application Administrator

Jako Analityk Systemów Integracyjnych zajmuje się wykonywaniem szczegółowych analiz w obszarach integracyjnych, a także dba o sprawne wdrażanie zmian na poszczególne środowiska. Pasjonuje się nowoczesnymi technologiami, motoryzacją oraz piłką nożną.

Łukasz Mrugała
Atlassian Engineer

Doskonałe połączenie kompetencji miękkich i umiejętności technicznych. Aktualnie rozwija się jako inżynier rozwiązań Atlassian. Wśród swoich pasji wymienia cyfrową analizę obrazu w czasie rzeczywistym, jazdę na snowboardzie, „dzikie” podróże i piwo z browarów rzemieślniczych.

Ewa Sroczyńska
Marketing Specialist

W Uniteam jest Specjalistą ds. Marketingu, czyli zajmuje się wszystkim, o czym na co dzień nikt w firmie nie ma czasu myśleć. Interesuje się popkulturą, literaturą XX wieku i podróżami za bezcen.

Kamil Fijałkowski
Project Manager

Zajmuje się zarządzaniem zadaniami i czasem kolegów, aby wszystko zostało dostarczone w terminie i klient był zadowolony. Jego pasje to fotografia, rolki, rower, pływanie i motocykl, którym na co dzień przyjeżdża do biura.

Magdalena Mazur
Project Manager

Przygodę z Uniteam rozpoczęła jako Asystentka do Spraw Projektów, a obecnie pełni fukncję Kierownika Projektu. W wolnym czasie uprawia sporty motorowodne i taniec, a także planuje kolejne podróże.

Karol Walendzik
Senior Tester

Zajmuje się administracją, wdrożeniami nowych funkcjonalności w naszych aplikacjach oraz wsparciem użytkowników. Pasjonuje się astronomią, gitara basową i literaturą beletrystyczną.

Szymon Sieminski
Atlassian Expert

Jako Analityk zajmuje się analizą biznesową i systemową. Wolny czas lubi spędzać zarówno aktywnie, jak i typowo wypoczynkowo. Spędza go uprawiając sport (np. loty paralotnią), podróżując, oraz przy dobrej książce czy konsoli.

Katarzyna Tiomkin
Administration Manager

W Uniteam od zawsze. Jako Kierownik Administracji zajmuje się sprawami finansowo-księgowymi i kadrowymi, a także organizacją sprawnej pracy biura. Lubi nieoznakowane szlaki w Bieszczadach i kawę z ekspresu.

Tomasz Reszka
CEO

Współpracę rozpoczął w 2013 roku od stanowiska Project Managera, a od 2014 roku jest współwłaścicielem i Prezesem Zarządu. Jego pasje to koszykówka, pływanie i off-road.

Sebastian Myszak
Presales Director

Z Uniteam związany od 8 lat. Posiada ciekawe doświadczenie w identyfikacji i rozwiązywaniu złożonych problemów związanych z zapewnieniem jakości i efektywności na przestrzeni całego procesu rozwoju oprogramowania. Prywatnie dużo podróżuje i pasjonuje się fotografią.

Jakub Wierusz
Delivery Manager

Zaczynał jako analityk systemowy, obecnie zajmuje się również analizą biznesową. W codziennej pracy lubi udowadniać, że nie ma rzeczy niemożliwych. W wolnych chwilach uprawia żeglarstwo regatowe, jeździ na nartach i czyta szwedzkie kryminały.

Michał Sereja
Integration Analyst

W Uniteam przeszedł drogę od Developera do Analityka Integracji. Na co dzień skupia się na sumiennej realizacji powierzonych mi zadań, przy współpracy z Kierownikami Projektów. Aktualnie swój wolny czas poświęca głównie swojej córce.

Daniel Obrębski
SysOps Engineer

Daniel analizuje błędy, monitoruje i poprawia procesy w systemach klasy BPM. Wolny czas najchętniej spędza w kręgu znajomych, najczęściej grając w gry planszowe. Interesuje się szeroko pojętą dziedziną finansów (forex, GPW, nieruchomości).

Bartosz Wojciechowski
Atlassian Team Leader

Zajmuje się analizą, wspiera zarządzanie projektami i dba o dobry kontakt z klientem. Po godzinach jeździ na motocyklu, czyta fantastykę i szuka informacji o nowościach technologicznych. Gaduła jakich mało! :)

Karolina Matjunin
Graphic Designer

W Uniteam jest Grafikiem i na codzień projektuje dla nas ilustracje, animacje i inne materiały promocyjne. W wolnych chwilach rysuje, pije kawę i zastanawia się gdzie wybrać się w podróż w następnej kolejności.

Sebastian Wenta
Software Automation Team Leader & Senior Engineer

W Uniteam podoba mu się możliwość pracy na styku biznesu i rozwiązań informatycznych. W pracy lubi szukać ciekawych rozwiązań w zagadnieniach automatyzacyjnych. Pasjonuje się pięściarstwem, gotowaniem, podróżami i grą na gitarze.

Jarosław Stokowiec
IT Project Manager - Security & Identity Management

Ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa oraz rozwiązań IT klasy enterprise. Doświadczony w zarządzaniu wdrożeniami systemów w obszarach bankowości i telco. Jego hobby to fantastyka oraz zastosowania technologii w życiu codziennym.

Piotr Podembski
SysOps Engineer

Doświadczenie w branży informatycznej zdobywał jako praktykant IBM. Praca w Uniteam jest dla niego kolejnym wyzwaniem. W życiu stara się nie nudzić: fotografuje, filmuje, śpiewa, organizuje, uwielbia jeździć samochodem, udziela się w wolontariacie, a nawet bywa wychowawcą kolonijnym.

Joanna Sidor
HR Specialist

W Uniteam Joasia zajmuje się obszarem HR. Prywatnie entuzjastka wycieczek rowerowych i jazdy na nartach. W wolnym czasie z zamiłowaniem oddaje się odkrywaniu tajników włoskiej kultury - głównie w kuchni.

Adam Gawryś
Software Developer

Programista z zamiłowania. Na co dzień zajmując się implementacją nowych rozwiązań w aktualnie prowadzonych projektach. Swój wolny czas poświęca na bieganie, czytanie fantastyki, gry planszowe, spacery po Warszawie i gry wideo.

Piotr Dardziński
Sales Manager

Z handlem związany od kilkunastu lat. Rozległe doświadczenie w branży ICT zdobywał realizując złożone projekty w obszarze zintegrowanych rozwiązań IT dla klientów klasy enterprise, głównie z sektora finansowego. Prywatnie zagorzały zwolennik aktywnego odpoczynku, fan tenisa ziemnego, narciarstwa i mocnego kina :)

Marcin Pelzner
Atlassian Engineer

Zajmuje się realizacją projektów związanych z aplikacją JIRA. Poza pracą pochłania go jego pasja - gry komputerowe. Ponadto amator ciekawej historii w książkach, filmach, serialach czy jakiejkolwiek innej formie.

Łukasz Bednarz
Software Automation Engineer

Pierwsze doświadczenia w IT zdobywał jako inżynier automatyzacji testów. W Uniteam testy to jeden z wielu obszarów jakie automatyzuje. Prywatnie Łukaszowi na każdym kroku towarzyszy muzyka. W jakich formach? Długo by wymieniać, to stuprocentowy meloman :)

Paweł Jasiura
DevOps Engineer

W IT od 3 lat - zaczynał w branży mediów jako Administrator systemów. Lubi oglądać filmy i seriale Marvela, odwiedzać czajownie i grać w planszówki. Od czasu do czasu można go spotkać na branżowych meetup'ach.

Łukasz Filipowicz
Frontend Developer

W pracy lubi dobrą atmosferę, dzielenie się wiedzą i wspólne rozwiązywanie trudnych zagadnień. Po godzinach jeździ na motocyklu, rozwija swoje umiejętności na różnych szkoleniach, uprawia turystykę kulinarną, a także bywa na festiwalach filmowych i muzycznych.

Piotr Łabęcki
Analyst

Analityk z zamiłowania. W ciągu kilku lat zebrał ciekawe doświadczenia zarówno w obszarze analizy biznesowej, jak i systemowej w branży business travel oraz w sektorze publicznym. Interesuje się sportem, głównie piłką nożną i pływaniem, a także technologiami mobilnymi, podróżami oraz motoryzacją. Wolne chwile lubi spędzać przy konsoli i dobrym filmie.

Michał Lewandowski
Software Development Team Leader

Karierę w Uniteam rozpoczął się od stanowiska Developera, zajmując się m. in. rozwiązaniami integracyjnymi. W późniejszym czasie rozwijał kompetencje w obszarze zarządzania zespołem, które aktualnie wykorzystuje w codziennej pracy. W wolnym czasie gra w piłkę nożną.

Andrzej Talecki
IT Analyst

Analityk z długoletnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej, telekomunikacji, budownictwie oraz sektorze publicznym. Fan piłki nożnej, narciarstwa, historii oraz dobrych powieści kryminalnych.

Szymon Łabęcki
Analyst

Bogate doświadczenie zdobywał pracując w projektach realizowanych dla firm zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego z Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz państw azjatyckich. Interesuje się piłką nożną, motoryzacją oraz nowoczesnymi technologiami.

Mirosław Kudła
DevOps Team Leader

Uczestniczył w projektach realizowanych dla instytucji z sektora publicznego i prywatnego z Polski, Stanów Zjednoczonych i Korei Południowej. Prywatnie interesuje się narciarstwem, turystyką górską i historią.

Michał Małkiewicz
Software Developer

Przez ponad 5 lat zdobywał doświadczenie jako programista Java w sektorze publicznym, bankowości i smartcity. Wolny czas spędza aktywnie, biegając, jeżdżąc na rowerze czy uprawiając wspinaczkę górską. Fan dobrego reportażu i seriali, po godzinach doglądający swojej małej plantacji ostrych papryczek.

Jarosław Jeznach
DevOps Engineer

Z branżą IT związany od niespełna 10 lat. W swojej karierze zawodowej przeszedł drogę od serwisanta komputerowego do głównego administratora. Prywatnie interesuje się nowinkami technologicznymi i lubi czytać, w szczególności książki fantasy. Kiedy chce oderwać się od komputera, zagląda na siłownię.

Piotr Majewski
Software Automation Engineer

Swoją zawodową przygodę z IT rozpoczął w 2013 roku. Od tego czasu jest testerem aplikacji, a od niedawna łączy swoje zamiłowanie do kodowania z testowaniem. Prywatnie uwielbia wycieczki rowerowe, jazdę na motocyklu oraz długie rozmowy o motoryzacji.

Adriana Krzemińska
HR Specialist

Na co dzień całościowo zajmuje się rekrutacją nowych członków naszego Zespołu, a także wszelkimi aktywnościami z zakresu HR. Dużą uwagę poświęca odpowiedniej selekcji kandydatów, tak abyśmy stanowili zgraną drużynę. Prywatnie interesuje się psychologią.

Karol Matusz
Software Automation Engineer

Przez ostatnie lata zajmował się szeroko pojętą automatyzacją z wykorzystaniem różnych narzędzi i języków. W wolnym czasie czyta i analizuje spółki notowane na giełdzie oraz inwestuje. Lubi dobre kino sci-fi i muzykę elektroniczną.

Kamila Kęsy
Sales Support Specialist

Absolwentka krakowskiej AGH, u nas zdobywa swoje pierwsze doświadczenie zawodowe. Zajmuje się wsparciem zespołu sprzedaży. Swój wolny czas poświęca spacerom z ukochanym psem i dobrej książce

Sergii Koval
Atlassian Engineer

Od 6 lat w Polsce, aktualnie kończy informatyczne studia inżynierskie. Specjalizuje się w konfiguracji narzędzi Atlassian. W wolnym czasie uprawia sport oraz dużo czyta. Nie boi się nowych wyzwań i uważa, że zmiany są zawsze na lepsze.

Michał Sieniawski
Sales Manager

Handlowiec z wieloletnim doświadczeniem w różnych branżach. Szczęśliwy tata małego Franka. W wolnych chwilach czyta powieści historyczne i fantastykę, a gdy chce odreagować chodzi na siłownie i boksuje.

O NAS

Uniteam to doświadczony zespół entuzjastów IT, który świadczy usługi skoncentrowane wokół rozwiązań opartych na idei „continuous everything”. Wierzymy w DevOps, rozwiązania Atlassian i siłę kreatywności. Znamy się na usprawnianiu i automatyzacji procesów produkcji i dostarczania oprogramowania.

Projekty

Wdrożenie pilotażowe – Uruchomienie platformy Kubernetes (2019)

Standaryzacja paczki wdrożeniowej (2018)

Dynamiczne powoływanie środowisk aplikacyjnych (2018)

Automatyzacja testów aplikacji do zarządzania sprzedażą reklam (2018)

Robotyzacja procesów biznesowych (2018)

D&D – Development & Delivery (2018)

Wdrożenie rozwiązania do raportowania prac (2018)

Usprawnienie procesów zarządzania zasobami – plugin Atlassian Insight (2018)

Platforma e-learningowa Moodle (2018)

Wdrożenie i rozbudowa systemu IBM Aspera (2018)

Automatyzacja testów aplikacji ewidencjonującej wykorzystanie materiałów podlegających prawom autorskim (2017)

Wdrożenie narzędzia IBM UrbanCode Release (2017)

Wdrożenie narzędzia do automatyzacji deploymentu aplikacji w branży mediów (2017)

Automatyzacja deploymentu aplikacji w branży finansowej (2017)

Budowa systemu do automatyzacji testów i deploymentu (2017)

Proof of Concept – automatyzacja deploymentu i provisioningu środowisk (2017)

Proof of Concept – automatyzacja testów w branży energetycznej (2017)

Automatyzacja testów funkcjonalnych aplikacji (2017)

Wdrożenie i rozwój systemu do zarządzania tożsamością i obiegiem wniosków dostępowych (2017)

Wdrożenie systemu zarządzania wiedzą (2017)

Stworzenie customowych pluginów do zarządzania zasobami (2016)

Analiza i wdrożenie Procesu Release Management (2016)

DevOps Assessment dla obszaru Release Management (2016)

Proof of Concept – provisioning środowisk i automatyzacja deploymentu przy wykorzystaniu narzędzia IBM UrbanCode Deploy (2016)

Automatyzacja testów funkcjonalnych aplikacji obsługującej przedsięwzięcia produkcyjne w organizacji mediowej (2016)

Wdrożenie pilotażowe – Uruchomienie platformy Kubernetes (2019)

Projekt zrealizowano dla naszego klienta, lidera branży mediów w Polsce. Jego celem było wdrożenie nowej technologii dla infrastruktury środowisk i weryfikacja użyteczności tego typu rozwiązań dla organizacji Klienta. W ramach prac, dla jednej z aplikacji przygotowano klaster Kubernetes, a także wykonano dla niego konfigurację wysokiej dostępności. Dostosowano wybraną aplikację webową do architektury kontenerowej. Konfiguracja klastra uwzględniła monitoring, skalowalność i bezpieczeństwo rozwiązania. W rezultacie klient mógł bezpośrednio ocenić korzyści płynące ze znacznie wydajniejszej pracy w architekturze kontenerowej.

Standaryzacja paczki wdrożeniowej (2018)

Projekt zrealizowano dla naszego klienta, światowego lidera produkcji części motoryzacyjnych. Jego celem było ustandaryzowanie paczki wdrożeniowej jednego z kluczowych systemów. Przeprowadzono inwentaryzację struktury paczki, a także zidentyfikowano i ujednolicono pliki konfiguracyjne. Zdefiniowano składnię tokenu i określono metodę ich generowania. Zmodyfikowano odpowiednie procesy w narzędziu Jenkins i wdrożono w nim odpowiedni skrypt umożliwiający tokenizację. Kolejnym krokiem będzie implementacja repozytorium artefaktów, a następnie narzędzia automatyzującego deployment.

Dynamiczne powoływanie środowisk aplikacyjnych (2018)

Projekt został zrealizowany dla naszego klienta z branży finansowej, którego celem było umożliwienie automatycznego powoływania środowisk aplikacyjnych. Realizacja odbyła się przy współpracy z IBM. Wykonano wdrożenie i konfigurację niezbędnych narzędzi, w tym IBM UrbanCode Deploy, które posłużyło jako narzędzie automatyzujące proces powoływania środowisk. Dynamicznie powoływane środowiska aplikacyjne oparto o technologie: IBM Websphere Application Server (WAS), Microsoft IIS, Apache HTTP DE. W rezultacie projektu klient znacząco skrócił czas powoływania środowisk. Aktualnie powołanie maszyny wirtualnie zajmuje 7 minut, instalacja i konfiguracja serwera wraz z Apache następuje w ciągu 19 minut, a przygotowanie środowiska aplikacji to czas 8,5 minuty. Podsumowując, pełne, automatycznie powołane środowisko dla największej aplikacji klienta powstaje w 34, 5 minuty.

Automatyzacja testów aplikacji do zarządzania sprzedażą reklam (2018)

Celem projektu była automatyzacja testów funkcjonalnych aplikacji służącej do zarządzania sprzedażą reklam. W ramach prac projektowych przygotowano środowisko deweloperskie i przeprowadzono dokładną analizę funkcjonalności aplikacji, również pod kątem jej podatności na automatyzację. Następnie wykonano refaktoryzację zautomatyzowanych scenariuszy i ich implementację. W końcowej fazie projektu umieszczono kod we wskazanym repozytorium kodu, zintegrowano zaimplementowane testy z systemem wykorzystywanym do zarządzania testami – Jenkins.

Robotyzacja procesów biznesowych (2018)

Dla jednego z naszych klientów, lidera branży energetycznej w Polsce, zrealizowaliśmy projekt dotyczący robotyzacji procesów biznesowych. Zrobotyzowano 3 procesy przy wykorzystaniu 8 technologii, m.in. IBM Rational i Java. Realizacja projektu była możliwa dzięki przygotowaniu środowiska centralnego, opartego na narzędziu Jenkins, które odpowiada za zarządzanie uruchomieniami robotów. Jenkins pełni funkcję interfejsu graficznego i jest dostępny w formie aplikacji webowej z poziomu każdej przeglądarki. W ramach projektu opracowano koncepcję rozwiązania, a także przygotowano środowisko deweloperskie do implementacji i środowisko centralne do uruchamiania zrobotyzowanych procesów. Przeanalizowano procesy pod kątem robotyzacji, a następnie zaimplementowano automatyzację procesów. Opracowano i wdrożono algorytmy ujednolicające dane w systemach biorących udział w procesach oraz przeprowadzono implementację rozbudowanego modułu raportowania. Roboty wykonują czynności związane z procesami biznesowymi obsługi klientów w zakresie sprzedaży energii.

D&D – Development & Delivery (2018)

Projekt realizujemy dla naszego klienta, lidera branży mediów w Polsce. Jego celem jest kompleksowe usprawnienie procesów związanych z wytwarzaniem i dostarczaniem oprogramowania w organizacji na wszystkich etapach pracy działu IT. Kluczową rolę w tym wdrożeniu odgrywa oprogramowanie Atlassian, a w szczególności Jira, na której oparte zostało zarządzanie wdrażanymi procesami. Podstawowe funkcjonalności tego oprogramowania rozbudowano o dodatkowe pluginy (np. XRay), umożliwiające m. in. zarządzanie procesem testowania oprogramowania. Dzięki szeroko zastosowanej integracji docelowo ma być możliwe zarządzanie release’ami z poziomu Jira. Prace projektowe wciąż trwają, a w najbliższym czasie będą dotyczyły m.in takich zagadnień jak provisioning środowisk oraz konfiguracja middleware.

Wdrożenie rozwiązania do raportowania prac (2018)

Dla naszego klienta, reprezentującego branżę zarządzania flotą, wdrożyliśmy rozwiązanie służące do raportowania prowadzonych prac w szczegółowy sposób. Dostosowano strukturę danych pod nowe narzędzie raportowe, a następnie zrealizowano jego wdrożenie i wygenerowano pierwsze raporty. W raportach uwzględniono m. in. monitoring SLA, pracochłonność, poziom obsługi, a także ilość zgłoszeń skierowanych do ponownego rozpatrzenia. Od momentu zakończenia projektu regularnie realizujemy prace przy modyfikacjach starych i tworzeniu nowych raportów.

Usprawnienie procesów zarządzania zasobami – plugin Atlassian Insight (2018)

Celem projektu było ujednolicenie procesów zarządzania zasobami zarówno hardware, jak i software. Rozwiązanie przygotowano w oparciu o narzędzie Jira i rozbudowane o plugin Insight. Zaimplementowano procesy obsługi w Jira oraz przygotowano konfiguracje do przechowywania danych w Insight i generowania na ich podstawie niezbędnych dokumentów. W rezultacie całość procesu zarządzania zasobami uległa znacznemu usprawnieniu, a dzięki zastosowaniu kodów kreskowych ewidencja stała się bardziej przejrzysta.

Platforma e-learningowa Moodle (2018)

Celem projektu było stworzenie platformy służącej do przeprowadzania szkoleń dla pracowników IT. Dzięki temu narzędziu użytkownicy mają możliwość m.in. kontaktu z trenerem, uczestniczenia w szkoleniu oraz wgląd w stopień ukończenia swoich kursów. Trenerzy mają możliwość dodawania kursów, zapisywanie na nie wybranych użytkowników oraz kontrolowanie stopnia ukończenia kursu przez uczestników. Platforma udostępnia także statystyki w formie diagramów, tabel oraz wykresów.

Wdrożenie i rozbudowa systemu IBM Aspera (2018)

W ramach projektu realizowanego dla lidera branży mediów w Polsce, przeprowadzono wdrożenie i gruntowną rozbudowę systemu IBM Aspera. Oprogramowanie służy do szybkiego transferu plików o bardzo dużych rozmiarach, dzięki czemu znacznie skrócił się czas trwania tego typu operacji. Obecnie całe środowisko klienta składa się z kilkunastu serwerów, w którym IBM Aspera jest jednym z krytycznych systemów. Uniteam w sposób ciągły świadczy usługę utrzymania tego systemu.

Automatyzacja testów aplikacji ewidencjonującej wykorzystanie materiałów podlegających prawom autorskim (2017)

Projekt zrealizowano dla naszego klienta, lidera branży mediów w Polsce. Zautomatyzowano testy aplikacji webowej, która odpowiada za tworzenie ewidencji wykorzystanych materiałów podlegających prawom autorskim. W rezultacie projektu dostarczono interfejs programistyczny, który pozwala na tworzenie złożonych scenariuszy testowych. Opracowano również interfejs graficzny, służący sterowaniu przebiegiem przygotowanych scenariuszy testowych. Zautomatyzowano 21 modułów aplikacji i 72 scenariusze testowe funkcjonalne. Rozwiązanie zaimplementowano w całości w języku Groovy oraz w oparciu o bibliotekę Geb. Czas trwania testów automatycznych to niecałe 3h.

Wdrożenie narzędzia IBM UrbanCode Release (2017)

Projekt obejmował wdrożenie narzędzia IBM UrbanCode Release dla naszego klienta z branży mediów. Celem było skonfigurowanie i uruchomienie produkcyjne systemu wspomagającego zarządzanie wydaniami aplikacji połączonych wzajemnymi zależnościami, a także zmianami w infrastrukturze i jednoczesnymi wdrożeniami większej liczby aplikacji. Przeprowadzono serię warsztatów z kluczowymi uczestnikami procesu. Następnie zintegrowano IBM UrbanCode Deploy i IBM UrbanCode Release. Przeprowadzono konfigurację poziomów uprawnień, użytkowników, logowania, środowisk, schematów release, cykli życia oprogramowania, bramek jakościowych i właściwych dla nich procesów generycznych. Zrealizowano również transfer wiedzy i odpowiednie szkolenia.

Wdrożenie narzędzia do automatyzacji deploymentu aplikacji w branży mediów (2017)

W ramach projektu wykonano wdrożenie narzędzia do automatyzacji deploymentu aplikacji oraz jego integrację z innymi systemami klienta. Przeprowadzono warsztaty z klientem i zautomatyzowano deployment 12 aplikacji. Następnie udzielono wsparcia Zespołowi Klienta przy automatyzacji deploymentu kolejnych 8 aplikacji. Opracowano również standard paczki wdrożeniowej i przygotowano zmiany procesowe, a także zaimplementowano integrację z repozytorium paczek. Zapewniono odpowiedni transfer wiedzy i szkolenia. Stworzono także dokumentację dla procesu automatyzacji deploymentu każdej z aplikacji oraz instrukcję użytkownika IBM UrbanCode Deploy. Rozwiązanie przygotowano w oparciu o narzędzie IBM UrbanCode Deploy. W rezultacie projektu usprawniono proces wdrażania nowych wersji aplikacji na środowiska klienta, a sam proces stał się bardziej przejrzysty i audytowalny.

Automatyzacja deploymentu aplikacji w branży finansowej (2017)

Projekt zrealizowano dla jednego z największych banków w Polsce i dotyczył obszaru automatyzacji deploymentu. To największy tego typu projekt w Polsce, biorąc pod uwagę liczbę zautomatyzowanych systemów oraz zakres automatyzacji. Obejmował hardening systemu operacyjnego, konfigurację warstwy middleware, szyny integracyjnej, baz danych oraz deployment aplikacji. Projekt był dużym wyzwaniem, ponieważ w ciągu kilku miesięcy całkowicie zmienił sposób pracy deweloperów i administratorów większości systemów wykorzystywanych w banku. Realizacja projektu może posłużyć w przyszłości jako wzór, jak należy zorganizować proces rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.

Budowa systemu do automatyzacji testów i deploymentu (2017)

Celem projektu było zbudowanie wszechstronnego systemu do automatyzacji testów i deploymentu aplikacji dla naszego klienta, lidera branży energetycznej w Polsce. Proponowane rozwiązanie oparte o oprogramowania IBM składa się z 3 głównych elementów: systemu definiowania i uruchamiania zautomatyzowanych testów funkcjonalnych, wydajnościowych i integracyjnych, systemu wirtualizacji usług i systemu automatyzacji instalowania nowych wersji aplikacji, uruchamiania testów oraz zarządzania cyklem wydań. Wdrażane rozwiązanie ma na celu ograniczenie powtarzalnych zadań manualnych w procesie dostarczania oprogramowania. Projekt automatyzacji nie dotyka bezpośrednio funkcjonalności biznesowej aplikacji, których automatyzację realizuje. Wpływa natomiast na proces samej instalacji i konfiguracji aplikacji.

Proof of Concept – automatyzacja deploymentu i provisioningu środowisk (2017)

Projekt typu Proof of Concept, realizowany w branży finansowej, którego celem było umożliwienie dynamicznego powoływania środowisk dla aplikacji bankowych. W ramach prac przeprowadzono automatyzację deploymentu jednej z aplikacji klienta, wykorzystywanej do bankowości internetowej. Automatyzację wdrożono przy użyciu IBM UrbanCode Deploy. Następnie zautomatyzowano tworzenie środowiska aplikacyjnego przy pomocy IBM UrbanCode Deploy i Blueprint, uwzględniając tworzenie ‚w locie’ wirtualnej maszyny – OS i Red Hat Enterprise Linux na architekturze IBM Power8, z wykorzystaniem technologii OpenStack, provisioning middleware – WebSphere Application Server i konfigurację serwera webowego Microsoft IIS. W rezultacie projektu spełniono wszystkie przyjęte przez klienta założenia.

Proof of Concept – automatyzacja testów w branży energetycznej (2017)

Projekt typu Proof of Concept, który zrealizowano dla klienta z branży energetycznej. Jego celem było zautomatyzowanie testów aplikacji webowych, opartych na technologiach SIEBEL/Oracle oraz aplikacji desktopowej SELEN. Wykonano konfigurację narzędzia IBM Rational Functional Tester, a także zautomatyzowano dwa scenariusze testowe. Następnie zweryfikowano możliwości integracji narzędzi IBM Rational z technologią SIEBIEL, a także stabilność rozwiązania po aktualizacji oprogramowania. Do implementacji testów automatycznych wykorzystano narzędzie IBM Rational Functional Tester. Wdrożenie rozwiązania wpłynęło na skrócenie czasu wykonywania testów oraz poprawę przejrzystości procesu testowania.

Automatyzacja testów funkcjonalnych aplikacji (2017)

Projekt zrealizowano dla klienta z branży finansowej. W ramach prac zaimplementowano skrypty automatyzujące testy głównych procesów end-to-end aplikacji desktopowej i webowej. Procesy te wiążą się z procedurą leasingową. Spełniono wszystkie założenia i wymagania klienta, a były to m.in.: automatyzacja testów funkcjonalnych, przyjazny interfejs użytkownika, integracja z MS Outlook, a także konfigurowalny scheduler. Przy automatyzacji wykorzystano technologie opensource i narzędzia takie jak: Spock, Geb, Selenium WebDriver, Skikuli, Gradle, InteliJ, Jenkins i Groovy.

Wdrożenie i rozwój systemu do zarządzania tożsamością i obiegiem wniosków dostępowych (2017)

Celem projektu było zautomatyzowanie obiegu wniosków dostępowych u klienta – lidera branży mediów w Polsce. Stworzony system Access Management składa się dwóch aplikacji: Access Management oraz Identity Management. W ramach projektu wykonano analizę architektury, zainstalowano niezbędne komponenty oraz zaimplementowano model danych użytkowników w repozytorium. Następnie wdrożono procedury cyklicznego importu danych z istniejących systemów, a także integrację pomiędzy systemem obiegu wniosków a systemem zarządzania tożsamościami. Zaimplementowano moduły raportowe i obiegi wniosków dostępowych dla poszczególnych systemów. Dla całości rozwiązania przeprowadzono testy synchronizacji, a także testy modelu danych użytkowników i procedur zabezpieczających. W rezultacie prac powstała centralna baza informacji o tożsamościach, jak również logika implementująca cykl życia tożsamości w organizacji. Przygotowano moduły integrujące rozwiązanie z kluczowymi systemami oraz portal webowy do zarządzania tożsamością. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu uporządkowano kwestię zarządzania prawami dostępu do zasobów informacyjnych oraz znacząco zmniejszył zapotrzebowanie na pracę manualną w tym obszarze.

Wdrożenie systemu zarządzania wiedzą (2017)

W ramach projektu wdrożono rozwiązanie umożliwiające zarządzanie wiedzą w organizacji, oparte na narzędziu Confluence. Baza wiedzy zawiera informacje dotyczące rozwiązań i procedur technicznych, wykorzystywanych przez Zespół Wsparcia naszego Klienta przy rozwiązywaniu incydentów. Narzędzie Confluence skonfigurowano, a następnie zintegrowano z narzędziem JIRA Service Desk. Wdrożenie rozwiązania pozwoliło na standaryzację dokumentacji w organizacji, a także usprawnienie obiegu dokumentów i obsługi incydentów. Usprawniono zarządzanie procedurami i dokumentacją oraz kontrolę aktualności dokumentów.

Stworzenie customowych pluginów do zarządzania zasobami (2016)

Celem projektu była rozbudowa funkcjonalności pluginu Insight for JIRA. W ramach projektu wykonano implementację customowych pluginów dla naszego Klienta – lidera branży mediów. Rezultatem prac były pluginy: Insight Customize oraz Insight Searcher. Pierwszy z nich służy do tworzenia relacji zwrotnych między zasobami w bazie danych, natomiast drugi umożliwia zaawansowane wyszukiwanie tych zasobów.

Analiza i wdrożenie Procesu Release Management (2016)

Projekt zrealizowano dla klienta z branży mediów. Jego celem była realizacja inicjatyw, które zidentyfikowano w ramach przeprowadzonego uprzednio assessmentu. Ich uruchomienie umożliwiło wdrożenie inicjalnego procesu Release Management. W ramach projektu przeanalizowano stan wyjściowy, a także wyróżniono role i zadania w procesie Release Management. Następnie przypisano do ról odpowiednie osoby, natomiast dla zadań ustalono warunki wejściowe i produkty wyjściowe. Wzięto pod uwagę wszelkie zależności między zadaniami, a także miejsca integracji procesu z projektami RFC i CHR. Po zamodelowaniu procesu Release Management określono zmiany, jakie należy wprowadzić we wspomnianych projektach. Całość procesu Release Management zaprezentowano i przekazano do finalnej akceptacji Zespołowi Klienta.

DevOps Assessment dla obszaru Release Management (2016)

Projekt zrealizowano dla naszego Klienta, lidera branży mediów w Polsce. Jego celem było zidentyfikowanie inicjatyw, umożliwiających wdrożenie inicjalnego procesu Release Management, a także priorytetyzacja zarekomendowanych działań. Przeprowadziliśmy szereg warsztatów, w których udział wzięli przedstawiciele działów rozwoju i utrzymania dla trzech głównych systemów. Podczas warsztatów omówiliśmy proces obsługi błędów, wdrażania zmian biznesowych, metodologię prowadzenia projektów i przydzielania zadań w zespole utrzymania. W rezultacie stworzyliśmy raport zawierający rekomendację uwzględniającą 19 zidentyfikowanych inicjatyw, których implementacja umożliwi uruchomienie procesu Release Management u Klienta.

Proof of Concept – provisioning środowisk i automatyzacja deploymentu przy wykorzystaniu narzędzia IBM UrbanCode Deploy (2016)

Projekt wykonano dla klienta z branży bankowej. Jego celem było zweryfikowanie użyteczności narzędzia IBM UrbanCode Deploy w zakresie provisioningu środowisk, a także automatyzacji deploymentu aplikacji złożonej z kilkunastu komponentów wykorzystujących 4 technologie (WAS, IHS, Tomcat, Mule). W ramach realizacji wykonano pełną instalację serwerów WAS ND, IHS, Tomcat oraz Mule. Przeniesiono konfigurację z istniejącego środowiska i wdrożono ją na nowo zainstalowane serwery. Następnie przygotowano proces automatycznego deploymentu dla wszystkich komponentów wybranej aplikacji.

Automatyzacja testów funkcjonalnych aplikacji obsługującej przedsięwzięcia produkcyjne w organizacji mediowej (2016)

Projekt zrealizowano dla naszego klienta z branży mediowej. Jego celem była automatyzacja testów aplikacji usprawniającej przepływ informacji, a także planowanie i nadzór nad przedsięwzięciami produkcyjnymi.  Zakres projektu obejmował wykonanie analizy niezbędnej do implementacji platformy, jak również przygotowanie środowiska i konfiguracja narzędzi. Zaimplementowano automatyczne testy aplikacji, a także przeprowadzono warsztaty i dostarczono wymaganą dokumentację. Rozwiązanie przygotowano w oparciu o technologie Geb i Spock.

Referencje

"W ramach projektu zrobotyzowano procesy biznesowe, odpowiadające za obsługę klientów w zakresie sprzedaży energii. Jego łączna wartość netto przekroczyła 1 mln zł."

Autor

Marek Hausa, Enea S.A.

"Pracownicy Uniteam wykazali się dużym przygotowaniem merytorycznym, doświadczeniem oraz profesjonalnym podejściem w prowadzonych sprawach. Z powierzonych obowiązków wywiązali się bez zastrzeżeń, zachowując przy tym szczególną staranność, dbając przy tym o wysoką jakość świadczonych usług."

Autor

Artur Ziółkowski, Energa S.A.

"Wyniki testów automatycznych są znacznie szybciej dostarczane, niż przy ich manualnym wykonywaniu. Przełożyło się to na przyspieszenie dostarczenia zmian na środowisko produkcyjne oraz poprawę jakości wdrażanego oprogramowania."

Autor

Mateusz Szkudlarek, TVN S.A.

"W ramach stałej współpracy Uniteam wspiera zespół EURO-net przy opracowywaniu koncepcji rozwoju oraz przy pracach analitycznych. Współpracuje z Zespołem IT przy rozwiązywaniu problemów i dzieli się kompetencjami w obszarze narzędzi Atlassian."

Autor

Marcin Kamiński, EURO-net

"Wśród osiągniętych korzyści z wdrożenia procesu Release Management możemy wyróżnić między innymi: kontrolę procesu wydań na poziomie organizacji, możliwość sterowania zawartością wydania przez Release Managera, a także zapewnienie audytowalności procesu wdrożeń."

Autor

Mateusz Szkudlarek, TVN S.A.

"Zrealizowano obsługę ponad 160 procesów deploymentowych, co doprowadziło do obsługi w "ścieżce automatycznej" ponad 40% wszystkich wdrożeń na środowiskach testowych i produkcyjnych. Projekt dał też solidną podstawę do automatyzacji pozostałych systemów w Banku."

Autor

Marcin Schubert, Bank Zachodni WBK S.A.

„Zespół Uniteam wykazał się skutecznością, kompetencją i elastycznością w podejściu do rozwiązywania problemów.”

Autor

Andrzej Kozłowski, Netia S.A.

"Specjaliści Uniteam wykazali się wiedzą i doświadczeniem, niezbędnymi do pomyślnej realizacji projektu."

Autor

Radosław Rosiński, Contact Center

"Zespół Uniteam wykazał się zaangażowaniem i skutecznością. Projekt prowadzony był z dbałością o potrzeby Alphabet na każdym etapie jego realizacji."

Autor

Wojciech Czajkowski, Alphabet Polska Fleet Management

„Dotychczasowa współpraca z Uniteam pozwala stwierdzić, iż jest to kompetentny i profesjonalny partner"

Autor

Marcin Osiecki, Netia S.A.

„Wyniki pracy Uniteam pozwalają nam skutecznie realizować zakładane cele biznesowe”

Autor

Przemysław Aksiuczyc, Netia S.A.

"Wdrożenie pilotażowe zrealizowano na realnym środowisku. Mogliśmy zobaczyć jak działa rozwiązanie, przetestować je i przekonać się o korzyściach, które będziemy mogli osiągnąć, jeszcze przed decyzją o realizacji długofalowego projektu i poniesieniu kosztów."

Autor

Mariusz Ożarowski, Netia S.A.

Kontakt

Uniteam Sp. z o.o.

Adres

Al. Ks. J. Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
biuro: contact@uniteam.pl
sprzedaż: sales@uniteam.pl

Telefon

Administracja: +48 728 991 701
HR: +48 666 071 733, +48 784 639 512
Marketing: +48 882 195 590
Sprzedaż: +48 889 115 419